Do nedavno apsolutno se nisam nimalo brinuo za svoju privatnost na facebook-u čak sam i omalovažavao takve vijesti. Tek sam nedavno shvatio kako se Facebook promjenio u zadnje dvije godine od kad ga koristim. Svakodnevno nas smaraju razne stranice, ljudi koje ni ne poznajemo, nebrojeno mnogo lažnih profila i slično. Znači spam od jutra do mraka.
Onda sam malo istraživao i pogledao šta neki ljudi rade i kako zaradjuju od toga. Postoje programi koji sakupljaju e-mail adrese sa interneta, onda naprave profil i na sve te adrese pošalju zahtjeve za prijatelja. Kad nakupe do 5000 što je maksimum, naprave stranicu i pozivaju sve ljude koje imaju u prijateljima. Stranica mogu biti razne, naprimjer reklamiraju sajt koji prodaje neku elektronsku knjigu i tako povećavaju promet svom sajtu a samim tim i zaradu od prodaje. Slične stranice iz regiona uglavnom zaradjuju na reklamama sa sajtova koji uslovljavaju posjetioce da “lajkuju” i dijele sadržaj da bi vidjeli neki jako “zanimljiv” sadržaj.Još interesantniji je slučaj kad kliknete na neki video, odgledate ga i posle se čudite odakle na vašem tajmlajnu a u stvari ste ga lajkovali onda kad ste kliknuli da pogledate a da niste ni bili svjesni. I pitate se zašto se to dešava ?
Jednostavno je, zbog popularnosti i broja ljudi koji tu “visi”. Dobar dio njih nije znao ni da napravi profil, a e-mail misle da je nešto što treba samo za prijavu na “fejs” a za druge društvene mreže jedva da su i čuli. Veličina Facebook-a je svojevrstan monopol, jer nigdje drugdje ne možete kontaktirati sve te ljude. Za druge mreže je ne moguće da privuku toliki broj članova bar kako stvari sada stoje. I onda ljudi misle: ” Šta će mi Twitter ? Tamo nikog ne poznajem. ” i slično. Ja imam suprotno mišljenje jer na sajtovima gdje nema mnogo vama poznatih osoba, lakše ćete upoznati nove ljude. Evo nekih vijesti koje su me dodatno podstaknule i natjerale na razmišljanje o ovoj temi:

http://software.benchmark.rs/softver_internet_vesti/facebook_ne_brishe_vashe_slike
http://business.benchmark.rs/biznis_vesti/shta_to_facebook_prodaje

Još jedna stvar, nisam mislio ovim tekstom da kažem da su druge društvene mreže bolje, samo je Facebook zagušen ili na engleskom overcrowded, ukucajte to na Google i pogledajte slike, znaćete na šta mislim.

Nisam hejter i da tokom pisanja ovog članka ušao sam na fb makar deset puta čisto iz navike da vidim ima li šta novo i kao po običaju stalno iste stvari na početnoj strani  😀

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s